Strona Główna » Samorozwój » Godiva Pattern – Polubić nielubiane.

Godiva Pattern – Polubić nielubiane.

– Polubić nielubiane

Godiva Pattern jest to prosta i efektywna technika stworzona przez Richarda Bandlera, jej nazwa wzięła się od czekoladek Godiva, nie gustuję w słodkościach, ale przy takiej cenie zapewne są dobre :]

Obrazowo rzecz ujmując, chodzi o duplikowanie(przeniesienie mogłoby zostać źle zrozumiane) motywacji z czynności, którą lubisz, w tym przypadku było to zapewne jedzenie czekoladek Godiva, na czynność, jakiej nie lubisz, a chciałbyś polubić, z różnych znanych tylko sobie pobudek np. niech to będą popularne w takich przykładach ćwiczenia fizyczne.

Co i jak?

Nadmienię na początek, że wyobraźnia/wizualizacja w samorozwoju, to świetna sprawa, w którą warto zainwestować odrobinę czasu i ją czasem ćwiczyć :)

Już przechodzę do rzeczy.

Musisz zacząć od wizualizacji dwóch obrazów w swoim umyśle, pierwszym z nich jest czynność, którą uwielbiasz robić, niech to będzie np. łucznictwo, pasja lub czynność, na której myśl od razu rwiesz się, aby to robić, natomiast drugim obrazem, musi być czynność, którą chce polubić w taki sam sposób, czyli wspomniane ćwiczenia fizyczne.

Pamiętaj, że obraz przyjemności musi być bardzo szczegółowy i realnie wpływać na Twoje odczucia, nie wykorzystuj tylko bodźców wzrokowych, wyobraź sobie dźwięk, zapach, podkręć uczucia maksymalnie, możesz nawet się poruszać :)

Co dalej?

Teraz zaczyna się najfajniejsza część, czyli mamy dwa obrazy i trzeba z nimi coś zrobić.

Przywołaj w umyśle obraz pierwszy, ten z czynnością, którą uwielbiasz.

Dokładnie się mu przyjrzyj, rób tak do czasu, aż odczujesz fizyczną motywację, nie powinno zająć Ci to dużo czasu.

Teraz przywołaj obraz z czynnością, której nie lubisz i umieść go bezpośrednio za obrazem nr 1, tak aby nie było go widać, zauważ jak obraz nr 1 zasłania obraz nr 2, kiedy już to zrobisz, nie myśl o obrazie nr 2 wystarczy, że wiesz, iż on tam jest.

Czas, aby „sklonować” uczucie motywacji z czynności pierwszej na czynność drugą.

W tym celu wyobraź sobie w obrazie pierwszym małą dziurkę, podobną do przesłony aparatu, która bardzo powoli się otwiera, ukazując obraz nr 2.

Pozwól powiększać się jej do czasu, aż Twoja , którą powoduje scena obrazka pierwszego, osłabnie, wtedy zacznij zamykać tę przesłonę, aż znów odzyskasz motywację spowodowaną obrazkiem pierwszym.

Powtarzaj tą czynność, do czasu aż będziesz w stanie całkowicie otworzyć przesłonę, odsłaniając w pełni obraz nr 2 i zachowując przy tym wszystkie uczucia motywacji i przemożnej chęci działania z obrazu nr 1, kiedy Ci się uda powtórz zamykanie i otwieranie jeszcze kilka razy, aż będziesz pewny, że wszystkie uczucia przeszły z obrazu pierwszego na drugi.

Pamiętaj, najważniejsze są odczucia!

Kiedy wszystko jest w porządku, musisz trochę się zresetować, czyli oderwij myśli od tego, co robiłeś, włącz jakąś flashową grę, muzykę, zajmij się czymś, odpowiedz szybko na pytania : Jaki masz kolor ścian w drugim pokoju? Ile lat mają Twoi rodzice? Policz też, ile białych przedmiotów znajdujące się w Twoim otoczeniu.

Pomyśl teraz o sytuacji z obrazka nr 2, czyli czynności, której kiedyś nie lubiłeś.

Czy coś się zmieniło? Zauważ, jakie uczucia pojawiają się, gdy o niej myślisz, wszystko na początku wymaga wprawy, tak samo wyuczenie się tej techniki, jednak naprawdę warto poświęcić odrobinę czasu, a potem wykonywać ją niemal automatycznie, można ją też łączyć z innymi technikami, lecz na początek wyćwicz sobie jej podstawową wersję, uważaj też na to, co chcesz polubić, niech to nie będą lepiej czynności, za którymi nie chciałbyś przepadać.

Pozdrawiam i życzę Ci wszystkiego najlepszego.

Wojciech Woźniak

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie będzie opublikowany. Zaznaczone pola są wymagane *

*